BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 27, 2010

Bingkisan Ramadan


SINOPSIS

BINGKISAN RAMADAN- buku ini mengandungi 29 bingkisan sebagai buahtangan untuk dijadikan panduan menghidupkan budaya ilmu di bulan Ramadan khususnya. Ia turut mengandungi peringatan-peringatan yang boleh menginsafkan tentang kelebihan bulan Ramadan dan amalan-amalan yang elok dilakukan sepanjang bulan ramadan. Buku ini boleh menjadi panduan tazkirah untuk seisi keluarga dan juga amat sesuai digunakan oleh para pendakwah sebagai panduan di dalam menyampaikan mesej dakwah kepada orang ramai.

ZURIDAN MOHD DAUD - dilahirkan pada 31 Disemberv 1971 di Jerantut, Pahang. Mendapat pendidikan menengah di Sek Men Agama Pulau Tawar Jerantut Pahang sebelum melenjutkan pelajaran diperingkat Ijazah dalam bidang Undang-Undang dan Pengajian Feqah dari Universiti Al-Bait, Jordan pada tahun 1999. Pernah bertugas sebagai Pensyarah di Pusat Bahasa Arab Institut Kemajuan Ikhtisas, Pahang selam enam tahun. Memegang jawatan Pengarah Program di International Centre For Islamic Studies Kolej IKIP selama empat tahun. Kini, beliau menyandang jawatan sebagai pensyarah di Pusat Bahasa Moden dan Sains Kemanusiaan Universiti Malaysia Pahang dan merangkap Pengarah Pusat Islam dan Pembangunan Insan Universiti Malaysia Pahang.

Beliau seorang yang aktif dan banyak terlibat dengan aktiviti dakwah, khususnya di negeri Pahang. Selain daripada itu, beliau juga banyak menulis artikel yang disiarkan di dalam kahbar perdana seperti Utusan Malaysia dan Berita Harian. Beliau juga pernah dijemput sebagai panel bagi slot Halaqah TV9 dan buletin Utama TV3.


Tajuk:Bingkisan Ramadan
Penulis:Zuridan Mohd Daud
M/Surat:140 m/s
Harga SM/SS: RM 20.00 RM 20.00










0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...