BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 27, 2010

Cinta Adam dan Hawa


SINOPSIS:

CINTA ADAM DAN HAWA merupakan himpunan beberapa kisah cinta yang diadaptasi dari al-Quran. Bermula dengan kisah Ashabul Kahfi, Nabi Musa dan Qarun, Thalut dan Jalut, Adam dan Hawa serta Yusuf dan Zulaikha yang memaparkan kesungguhan, pengorbanan, kasih sayang dan penyesalan untuk kita mengambil iktibar dari cerita yang dipersembahkan. Penuh dengan pengajaran, tauladan dan pedoman yang boleh diambil dan dihayati untuk diamalkan dalam kehidupan seharian.

Didatangkan dalam bentuk cerita dan sajak menjadikan buku ini amat menarik, ringkas dan padat untuk dijadikan bahan bacaan dan rujukan seisi keluarga terutama pelajar sekolah dan remaja.

NORMALA KARI merupakan seorang guru pendidikan Islam sejak 1998 hingga sekarang di Sek Keb LimPoon (1) Batu Pahat, Johor. Berasal dari Setiu, Terengganu. Mendapat pendidikan menengah di Sek Men Agama Atas Sultan Zainal Abidin (ting 6) sebelum melanjutkan pelajaran peringkat Diploma dalam Pengajian Islam di Maktab Perguruan Kinta, Ipoh Perak (1995-1997)

Selain bertugas sebagai guru, beliau aktif dalam pelbagai pertandingan termasuk pertandingan mencipta slogan, tilawah al-quran, berzanji, hafazan dan juga terlibat secara langsung dalam melatih dan menyediakan teks kisah-kisah dari al-Quran dan sajak. Sering muncul sebagai johan dalam kategori yang disertai sama ada di peringkat daerah dan negeri. Bermula dari tahun 1998 hingga 2000, Sek Keb LimPoon(1) telah mencipta rekod apabila tidak pernah tewas dalam setiap pertandingan bercerita (kisah nabi) dari al-Quran di peringkat zon bagi kategori lelaki dan perempuan. Buku ini adalah hasil tulisan beliau yang terawal.

Tajuk: Cinta Adam Dan Hawa
Penulis: Normala Kari
ISBN :
978-983-44519-2-9
M/Surat : 146 M/S
Harga SM/SS: RM 20.00 / 23.00

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...