BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 27, 2010

Di Sebalik Diri


Sinopsis :

DI SEBALIK DIRI – Buku ini menyentuh tentang sifat-sifat baik dan buruk di dalam diri manusia yang turut disebutkan di dalam Al-Quran dan Hadis. Sifat-sifat inilah yang mencorakkan manusia khususnya dan mewarnai kehidupan umumnya.

Melalui buku ini, kita akan dapat membuat perbandingan di antara sifat-sifat yang sepatutnya wujud dan dipupuk di dalam diri kita dengan sifat-sifat yang kita amalkan dalam kehidupan harian. Akhirnya kita akan lebih mengenali siapa diri kita sekaligus melahirkan insan baru dengan peribadi yang lebih baik.

Semoga buku ini akan memberikan manfaat dan sinar baru di dalam diri kita. Mudah-mudahan setiap perbuatan yang baik itu akan mendapat pandangan yang baik juga dari Allah swt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MOHD SHUKRI BIN HANAFI – Dilahirkan dan dibesarkan serta mendapat pendidikan awal di Kg Pokok Sena, Alor Star Kedah Darul Aman. Beliau mendapat Ijazah Sarjana Muda Kepujian dalam pengajian Usuluddin (Tafsir) dari Universiti Al-Azhar, Mesir; mendapat Ijazah Sarjana Sastera (Pengajian Islam-Usuluddin & Hadis) dari Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang dan mendapat Diploma Pendidikan dari Institut Perguruan Darul Aman, Jitra Kedah.

Pernah bertugas sebagai Pegawai Penyelidik di Bahagian Pengajian Islam, Pusat Pengajian Ilmu Kemanusiaan dan Projek Pengurusan Pembangunan Islam (IDMP), Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan, USM. Kini bertugas sebagi guru di SMK Langkawi Pulau Tuba.

Beliau banyak menulis makalah dan buku, terutamanya yang berkaitan dengan al_Quran, social Islam, pemikiran dan pembangunan. Antaranya Asas dan Prinsip Islam (2002), Terjemahan al-Quran Dalam Pelbagai Perspektif (2003) dan Kamus Istilah Undang-Undang Jenayah Syari’ah:Hudud, Qisas & Ta’zir (2003).


Tajuk: Di Sebalik Diri
Penulis: Mohd Shukri Hanapi
ISBN :
978-983-43575-2-8
M/Surat : 177 M/S
Harga SM/SS: RM 21.90 / 23.90

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...