BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, April 2, 2010

Atlas Al-Quran


Inilah Bukti Bahwa Al-Quran Itu Adalah Benar

Dalam Khazanah keilmuan Aslam,Buku ini teerhitung baru di bidangnya dan belum pernah ada sebelumnya.
Buku ini akan membantu umat Islam untuk membuktikan kebenaran berbagai informasi sejarah dan kejadian serta keberadaban umat-umat Islam terdahulu yang termaktub dalam Al-Quran.Pembuktian ini di perkuatkan lagi oleh atlas yang memperjelas letak dan posisi tempat kejadian,tempat tinggal suatu kaum,dan berbagai peristiwa penting lainya.Di dalam atlas ini pembaca akan menemukan di antara beberapa hal berikut:
-Tempat turunya Adam dan Hawa dari Syurga.
-Tempat Pembunuhan dan Perkuburan Habil.
-Daerah yang pernah dilanda banjir besar dan menewaskan kaum Nabi Nuh.
-Negeri yang menjadi tempat pembinasaan Kaum Nabi Luth.
-Tempat Nabi Sulaiman dahulu mendengar perbualan sekawan semut.
-Laut yang pernah di belah dengan tongkat Nabi Musa.
-Kisah Ashabul Kahfi,Ashabul Jannah,Ashabul Fil,Iramadzatil Imad,Ashabul Ukhdud,Ashabul Rassi,dan Rihlatasy Syita'i Wash Shaif.
Kisah peperangan Rasulullah,perjalanan Beliau,Haji Wada',sampai ketika ajal menjemput Beliau.
Selain itu,masih banyak lagi nama,tempat,kaum,dan berbagai kejadian penting lainya yang disebutkan dalam Al-Quran,yang boleh penulis buku ini dijelaskan secara gamblang.
Semua pembahasan dalam buku ini juga disertai peta dan foto guna memperjelaskan sekaligus membuktikan bahawa sejarah yang di sampaikan Al-Quran itu bukan dibuat-buat,apa kagi direkayasa.
Metode ini sengaja digunakan Dr.Syauqi Abu Khalil,Penulis buku ini,untuk mempermudahkan para pembaca dalam menemukan letak Geografis dari sebuah kejadian sekaligus mengenali nama-nama tempat monumental yang disebutkan di dalam Al-Quran.Kami Yakin,Anda Sangat Memerlukan Buku Ini.

ISBN 9789 2582 15 1
Harga Semenanjung Malaysia:
RM : 160.00

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...