BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 7, 2010

Masjid Itu Hidupku


Buku ini membongkar fungsi masjid sebagai bangunan yang dikhaskan untuk melakukan amal ibadat kepada Allah s.w.t. Ia merupakan tempat yang mulia dan suci dalam Islam. Ia lambang kepada syiar Islam, pusat bagi mengembangkan ajaran-ajaran Islam, pusat perhimpunan yang menyatupadukan umat Islam.
Masjid juga merupakan tempat hati-hati yang terikat dengan kasih dan cinta Allah s.w.t. Hati-hati mereka sentiasa dahagakan zikrullah, mendambakan peringatan demi peringatan. Mereka sentiasa disogokkan pemikiran bagaimana menjadikan pancaroba dan nikmat di dunia sebagai jambatan menuju kebahagiaan di akhirat. Mereka tahu hati ialah tempat jatuhnya pandangan Allah s.w.t.
Justeru, usaha pertama Rasulullah ketika Hijrah ialah membina Masjid Quba’. Sesampai sahaja di Madinah, Rasulullah membina pula Masjid al-Nabawi. Peri pentingnya masjid sebagai jantung dakwah. Sehingga sekarang masjid semakin banyak didirikan di seluruh dunia. Apakah kaitannya masjid dengan hidayah, iman, takwa, jihad, rahmat dan cinta? Buku ini ada jawapannya.

Penulis : Ustaz Mohd. Gunawan Che Ab. Aziz
Kod Katalog : TBBK 1070
Kod ISBN : 978-983-5102-02-8
HARGA : RM19.90

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...